Flying Skynyrdのブログ

映画や音楽、本についての雑文

聴き比べ  レッド・ツェッペリン (Led Zeppelin)の『All My Love』

今日の「聴き比べ」はレッド・ツェッペリン (Led Zeppelin)の『All My Love』です。

 

この曲は1979年にリリースされた8枚目のアルバムとなるアルバム『In Through the Out Door』に収録された曲です。この翌年にジョン・ボーナム(John Bonham)が亡くなったため、実質上これが最後のアルバムとなりました。

この前年、ロバート・プラント(Robert Plant)の息子が感染症で亡くなり、彼は悲嘆にくれバンドは活動休止になりました。そして翌年、ジミー・ペイジ(Jimmy Page)はメンバーを集め、活動の再開を確認し合いました。

ロバート・プラントは亡くした息子を思いこの曲を作りました。アルバムは大ヒットしました。時代は既にパンク・ニューウェイヴの時代に入っていましたが、異例の売上げになりました。かつてのツェッペリンらしくないアルバムでしたが、結局これが最後のアルバムになりました。解散後に『最終楽章(CODA)』が発表され、このアルバムに収録されなかった楽曲たちが収録されました。

 

All My Love

By  Robert Plant / John Paul Jones

 

Should I fall out of love, my fire in the light

To chase a feather in the wind

Within the glow that weaves a cloak of delight

There moves a thread that has no end

 

For many hours and days that pass ever soon

The tides have caused the flame to dim

At last the arm is straight, the hand to the loom

Is this to end or just begin?

 

All of my love, all of my love

All of my love to you, oh

 

All of my love, all of my love, oh

All of my love to you

 

The cup is raised, the toast is made yet again

One voice is clear above the din

Proud Aryan one word, my will to sustain

For me, the cloth once more to spin, oh

 

All of my love, all of my love, oh

All of my love to you

 

All of my love, all of my love, yes

All of my love to you

 

Yours is the cloth, mine is the hand that sews time

His is the force that lies within

Ours is the fire, all the warmth we can find

He is a feather in the wind, oh

 

All of my love, all of my love, oh

All of my love to you

 

All of my love, ooh yes, all of my love to you now

All of my love, all of my love

All of my love, love, sometimes, sometimes

 

Sometimes, sometimes, oh love

Hey, hey, hey

Hey, hey, hey

Ooh yeah, it's all my love

 

All of my love, all of my love, to you now

 

All of my love, all of my love

all of my love to, to you, you, you, yeah

I get a little bit lonely

 


All My Love (1990 Remaster)

 

グレイト・ホワイト(Great White)がカバーしました。アルバム『Great Zeppelin:A Tribute to Led Zeppelinです。ライヴです。1998年のリリースです。


All My Love

 

 2007年にはなんとヴァニラ・ファッジ(Vanilla Fudge)です。これまたツェッペリンへのトリビュートです。アルバム『Out Through the In Door』です。オリジナル・メンバーで再結成された時でした。


Vanilla Fudge - All My Love (Led Zeppelin Cover)

 

 

 それでは今日はこの辺で。