Flying Skynyrdのブログ

映画や音楽、本についての雑文

聴き比べ グラム・パーソンズの『She』

今日の「聴き比べ」はグラム・パーソンズ(Gram Parsons)『She』です。

 

カントリー・ロック界の英雄、グラム・パーソンズの1973年のソロ第1弾『GP』に収録された曲です。この年に彼は亡くなります。翌年にセカンド・アルバム『Grievous Angel』が遺作として発表されます。

これまでにも何度も彼のことは書いてきました。私がカントリー・ロックなるものにのめり込んだのも彼のお陰です。バーズ(The Byrds)、フライング・ブリット・ブラザーズ(Flying Burrito Brothers)、そしてソロ。アメリカン・ロック界で彼の果たした役割は果てしなく大きなものでした。

 このアルバムにはエミルー・ハリス、ジェイムス・バートン、アル・パーキンス、リック・グレッチなど錚々たるメンバーが顔を揃えました。エミルー・ハリスはグラムによって見出されました。

lynyrdburitto.hatenablog.com

 

 

She

By Gram Parsons , Chris Ethridge

 

She

She came from the land of the cotton

A land that was nearly forgotten by everyone

She

She worked and she slaved so hard

A big old field was her back yard in the delta sun

 

Oh, but she sure could sing

Oh, she sure could sing

 

Then he

Looked down and he took a little pity

The whole town swore he decided he'd help her some

But he

Didn't mind if she wasn't very pretty

And deep inside his heart, he knew she was the only one

 

She had faith, she had believing

She led all the people together in singing

And she prays every night to the Lord up above

Singing hallelujah, hallelujah

 

They

Used to walk, singing songs by the river

Even when she knew for sure she had to go away

She

Never knew what her life was to give her

And never had to worry about it for one single day

 


Gram Parsons - She

 

エミルー・ハリスもカバーしました。1977年のアルバム『Luxury Liner』でした。


She (2003 Remaster)

 

ノラ・ジョーンズ(Norah Jones)がカバーしました。カバーアルバムです。

www.youtube.com

グラム・パーソンズも天国で喜んでいるでしょう。

 

それでは今日はこの辺で。